Consumentenprogramma Radar

Radar in tweede week op NPO 2 door zo’n 525.000 mensen gezien

De tweede uitzending van het consumentenprogramma Radar, dat sinds dit jaar op NPO 2 te zien is, werd maandagavond door gemiddeld 525.000 mensen bekeken. Daarmee trok het minder bekijks dan de aftrap van het nieuwe seizoen vorige week maandag.

Naar de eerste aflevering van het programma, dat wordt gepresenteerd door Antoinette Hertsenberg, keken vorige week nog zo’n 849.000 mensen. Het programma kwam daarmee op de twaalfde plek in de top-25 van best bekeken programma’s van de dag. Deze week waren de 525.000 kijkers goed voor een 21e plaats.

NOS Journaal weer op 1

Het best bekeken programma van de dag was het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO 1, daar keken ruim 2,1 miljoen mensen naar. Aansluitend bleven er nog meer dan 1,6 miljoen kijkers plakken voor het kunstprogramma Van onschatbare waarde, dat tegenover Radar werd geprogrammeerd. Bed & Breakfast (ook NPO 1) maakt de top-3 compleet met bijna 1,3 miljoen kijkers.

Bij de commerciële zenders waren het RTL Nieuws van 19.30 uur (RTL 4) en Vandaag Inside (SBS6) de best bekeken programma’s met respectievelijk zo’n 1,2 miljoen en 879.000 kijkers.