Placeholder

BN’ers steunen leraren bij staking

Verschillende bekende Nederlanders leven mee met de duizenden leraren die woensdag het werk neerleggen. Onder anderen acteurs Hadewych Minis en Barry Atsma vinden dat er veel meer geld naar het onderwijs moet.

Hadewych Minis liep woensdagochtend zelf mee tijdens een protestmars. Ze deelde een filmpje waarin te zien is dat ze met een groep kinderen over straat loopt en leuzen roept. ‘Wij staan achter onze actievoerende leerkrachten dus wij liepen mee in de protestmars.‬ ‪Dit gaat ons allen aan, ja toch?‬’, aldus Hadewych, die zichzelf ‘je girl on strike’ noemt.

https://www.instagram.com/p/B4hIqdKnwHE/?utm_source=ig_web_copy_link

‘‪Ook op de scholen van m’n dochters Zoë en Charley is de werkdruk extreem en zorgt het lerarentekort voor problemen’, schrijft Barry Atsma op Instagram bij een foto waarop hij een A4’tje omhoog houdt met speerpunten. ‘De kwaliteit van het onderwijs staat onder druk. Leraren en scholen hebben structureel meer geld nodig. Steun de onderwijsstaking’, roept de acteur zijn volgers op.

https://www.instagram.com/p/B4hX-QMASl_/?utm_source=ig_web_copy_link

Ruben Nicolai was bij de demonstratie op de Dam in Amsterdam. Daar zag hij onder meer het spandoek ‘Make Onderwijs Sexy Again’. ‘Beste spandoek ooit. Succes Arie Slob’, schrijft hij bij zijn foto op Instagram.

https://www.instagram.com/p/B4hbFanjyWm/?utm_source=ig_web_copy_link

Vandaag staakt het onderwijspersoneel in het hele land. Leraren en schoolleiders willen meer structureel geld voor het onderwijs, om zo de aanhoudende problemen in het onderwijs op te lossen. De staking begon vanochtend met een ‘blokkade’ van de ingang van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, waar ruim 150 speelgoedtrekkers waren neergezet. En ook in de rest van het land worden acties georganiseerd. Zo stonden er op de Dam in Amsterdam duizenden leraren en was de opkomst bij een protestmars in Rotterdam vanochtend vele malen hoger dan verwacht; in plaats van honderden liepen er duizenden leraren mee.