Bas Smit

Nicolette van Dam en Bas Smit rijk door Instagram

Nicolette van Dam en haar Bas zijn een zeer succesvol sterrenkoppel op Instagram. Bas Smit heeft honderdduizenden volgers door zijn komische filmpjes, die hem geen windeieren leggen…

Nicolette van Dam en haar man Bas Smit zijn een succesvol sterrenkoppel op sociale media met 856.000 en 597.000 volgers. ‘Die volgers heb ik niet dankzij Nicolette, maar gewoon van mezelf’, zegt Bas. ‘De man van…’ zijn helpt niet echt, kijk maar naar accounts van andere ‘mannen van…’ Volgens Bas is het niet gemakkelijk om populair te worden op Instagram. ‘Je moet er echt voor gaan, je moet het zelf doen en je moet ook echt grappig zijn, of echt iets kunnen.’

Werk

Bas maakte furore met het plaatsen van komische filmpjes, maar dat is niet alles… ‘Iedereen wil altijd weten wat mijn werk is’, lacht hij. ’Als je op Google intikt ‘wat voor werk doet…’ krijg je meteen mijn naam erachter, want men snapt niet wat ik doe omdat ik de hele dag aan het lachen ben. Maar we werken er ook hard voor, met name mijn vrouw. Niet normaal hoe hard die buffelt. Wij werken dag en nacht, ook aan onze sociale media, en we doen alles zelf’, vertelt hij. Voorheen werkte Bas samen met CoolCat-baas Roland Kahn. ‘Dat doe ik niet meer, maar we hebben wel vastgoed samen. Mijn werk is ondernemen. Nicolette en ik hebben meer bedrijven die wij samen runnen. Daar genieten we echt van.’

1,5 miljoen unieke bezoekers

Samen hebben Bas en Nicolette onder meer een schoenenlijn, een snackbox met gezonde tussendoortjes, een talentmanagementkantoor en ze doen ook nog in videowenskaarten. De twee hebben samen een groot bereik op Instagram. ‘Op zaterdag lopen er in de Kalverstraat 50.000 mensen, bij ons zijn er iedere week ruim 1,5 miljoen unieke bezoekers online. Wij proberen dat bereik goed in te zetten, niet alleen voor eigen gewin, maar ook om goede dingen mee te doen.’ Alleen al met Instagram haalde het stel vorig jaar enkele tonnen op voor het Prinses Máxima Centrum, het Sophia Kinderziekenhuis en het Emma Kinderziekenhuis, als een afdracht van de deals die ze doen. ‘Dat is toch top?’, aldus Bas.

Tarieven

De advertentietarieven die Bas hanteert zijn dan ook duizelingwekkend. ‘Als je meer dan 50.000 volgers hebt willen bedrijven allemaal dingen aan je opsturen en graag met je samenwerken. Daarvan heb ik gezegd: ‘Je kunt me pas mailen als je een voorstel hebt vanaf 25.000 euro, dan weet ik gelijk hoe serieus je bent’.’ Voor de goede orde, een adverteerder krijgt voor dat geld geen hele campagne bij Bas en Nicolette. ‘Nee, vanaf 25.000 euro post ik één bericht van een adverteerder, mits het past in ons leven. Dat laatste vinden wij belangrijker dan het geld.’

LEES OOK:

WENDY VAN DIJK: ‘IK BEN OPGELICHT VOOR 3 MILJOEN’

PIKANT GEHEIM MAXIME MEILAND ONTDEKT

EERSTE LIEFDESKIEKJE: DÍT IS DE NIEUWE LIEFDE VAN ROEL VAN VELZEN