Slechtste bericht
12/06/2014
Trijntje Oosterhuis heeft een van De Beste Social Media Awards gewonnen. Behoorlijk twijfelachtig is die eer wel: de zangeres heeft de prijs gewonnen in de categorie 'slechtste bericht'. Dat hebben een vakjury en publiek bepaald.
Trijntje krijgt de award voor haar goedbedoelde actie voor giro 555. "Voor elke like op mijn social media betaal ik 1 euro aan giro 555. Dus like like like! #giro555 #like #geefgul #tvoh #ladiesofsoul", postte ze in november op Twitter en Facebook, kort na de verwoestende tyfoon Hayan op de Filipijnen. Ze had echter niet verwacht dat dat binnen een mum van tijd meer dan 200.000 likes op zou leveren en Trijntje dus meer dan 2 ton aan het goede doel zou moeten geven. "Iedereen zal begrijpen dat ik helaas geen 2 ton kan storten, maar ik zal gul geven", besloot ze toen maar.
Als prijs heeft het Voice of Holland-jurylid een social media-workshop aangeboden gekregen van Diederik Broekhuizen, initiatiefnemer van De Beste Social Media Awards. Andere genomineerden in de categorie 'slechtste bericht' waren de NS, Philips en New York Pizza.